Vel overstått årsmøte og tariffkonferanse 2016

Årsmøte og tariffkonferanse ble avholdt 15-17. mars 2016 i Stavanger på Clarion Hotell Energy.

Flere tillitsvalgte fra hele organisasjonen var samlet i Stavanger 15-17.mars for å avholde årsmøte og tariffkonferanse. Første dag ble åpnet med innlegg av konsernsjef i Odfjell Drilling AS, Simen Lieungh, som tok seg tid til å komme på besøk til oss. Han fortalte om Odfjell Drilling AS sin situasjon og utfordringer videre i den fremtidige markedsituasjonen vi som selskap befinner oss i.

Etter innlegg fra Simen Lieungh var det klart for årsmøte som ble åpnet ved leder Tor-Bjarte Jakobsen. Styrets årsberetning for 2015 ble lagt frem, samtidig som også VO-tjenesten og ungdomsutvalget presenterte deres beretninger for fjoråret. Årsregnskap for 2015 ble fremlagt, samtidig som budsjett og handlingsplan for 2016 ble vedtatt av årsmøte. En av de innkomne sakene til årsmøte var blant annet forslag om navnendring av klubben, og etter endt årsmøte var nytt navn «Industri Energi Odfjell». Helt til slutt var det tid for valg hvor blant annet vårs nestleder Morten Sundsbak ble gjenvalgt for to nye år.

(Protokoll fra årsmøte 2016 finner en lengre nede på siden)

Etter endt årsmøte var det igjen tid for innlegg fra flere gjester. Harald Hereid var først ut, hvor han fortalte om arbeidet og utfordringer de har i OSA inspektoratet i Industri Energi. Asle Reime hadde også et innlegg hvor han presenterte medlemsfordeler en har som medlem i Industri Energi. Til slutt hadde vi besøk av Hilde Førland, VP i HR-avdelingen for Odfjell Drilling AS, som fortalte oss om de tøffe tidene selskapet gjennomgår med nedbemanninger.

Andre dag, onsdag 16. mars var det duket for tariffkonferanse. Tillitsvalgte ble satt til gruppearbeid for å komme med innspill til tariffoppgjøret 2016. Det ble lagt ned mye godt arbeid i gruppene og de kunne presentere mange bra innspill som ble tatt med videre til lønnsforhandlingene. Etter endt konferansedag ble alle deltakere tatt med på aktivitet som var curling i Stavanger ishall.

Tredje og siste dag hadde vi besøk av Leif Gunnar Rottem som er kurs og konferanse ansvarlig i Industri Energi. Han fortalte om kurs og konferanser som er relevante for å skolere tillitsvalgte.

Nytt valgt styre på årsmøte 2016